Webdesign

Prachtig vormgegeven websites bij PublisherPartners

Slim webdesign is een middel om een doel te bereiken: online resultaten boeken met je website. De vormgeving van jullie site moet vooral de doelgroep aanspreken. We verplaatsen ons tijdens de webdesign fase in die doelgroep. Wat spreekt hen aan? Welke sfeer en beleving voelt goed? Met die visie gaat PublisherPartners aan de slag.

Ontwerp voor je bezoekers

Je klanten zorgen voor omzet

Natuurlijk is het belangrijk dat jullie zelf je eigen website mooi vinden. En wij ook natuurlijk. Maar toch is dat niet het belangrijkste. Voor wie is die website er eigenlijk? Voor welke personen is het webdesign bedoeld? Voor jullie bezoekers uiteraard, die we gaan proberen te converteren tot betalende klanten. We ontwerpen een nieuwe website dus altijd met jullie doelgroep op nummer 1.

Definieer je doelstellingen

Wat wil je met je site bereiken?

Wanneer raakt webdesign de juiste snaar? Welke content moet er op je site aan bod komen? Hoe prominent moet elk onderdeel zijn? Allemaal vragen die pas beantwoord kunnen worden als je je doelstellingen die je nastreeft met internet op een rijtje hebt. Je site moet er fraai uitzien maar vooral voldoen aan je doelstellingen.

Ga voor resultaten

Je site is een investering

Zie je aanwezigheid op internet asjeblieft niet als kostenpost, maar als investering. Je website is een instrument dat je strategisch kunt inzetten om resultaten te boeken. Bijvoorbeeld elk jaar 100 nieuwe klanten erbij. Of een klanttevredenheid van minimaal 9,2. Of een marktaandeel van 14%. Hoe gaat je website daar aan bijdragen? Het begint bij formuleren en vormgeven, met investeren in rendement.

Form Follows Function

Eerst het wat en waarom, dan pas de hoe

Bezoekers aantrekken

Haal mensen naar je website toe

Bezoekers op je website krijgen kan op allerlei manieren. Je kunt adverteren op internet, in de krant, op radio of televisie. Je kunt bellen of een mailing versturen, met je website als follow-up kanaal. Of je kunt bijvoorbeeld bezoekers ontvangen vanuit de organische zoekresultaten van Google.

Dit laatste kan lukken wanneer je voldoende interessante content op je site publiceert. Google kan dan van oordeel zijn dat jouw webpagina een relevant antwoord geven op een zoekvraag van een Google-gebruiker.

Bezoekers converteren

Van bezoeker naar klant

Vooral in deze online marketing fase speelt webdesign een grote rol. Want is de bezoeker eenmaal op je site, dan helpt het design van je website mee bij het stimuleren tot het lezen van je content; het oog wil ook wat!

Pak de aandacht, wek interesse op met (de presentatie van) je boodschap, en nodig uit tot actie. Met aantrekkelijke call to action beeldelementen als oproep tot het kopen van je product of het invullen van het contactformulier.

Klanten blijven boeien

Loyaliteit werkt twee kanten op

Als je eenmaal weet wie je klanten zijn en hoe je ze kunt bereiken via internet, dan loont het de moeite om je klanten te blijven boeien. Bijvoorbeeld met aantrekkelijk vormgegeven informatiebrochures, periodieke nieuwsbrieven, whitepapers over klantcases of best practises, interactieve prijsvragen, en kortingsacties.

Dat kan bijvoorbeeld via nieuwsbrieven vanuit je mailinglist en / of met behulp van social media, en in combinatie met follow-up via een speciale rubriek op je website. Webdesign speelt hierbij een grote rol.